dinsdag 10 april 2007

Hadith robot, powered by Islamicity.com

Vond ik het al vreemd om, middels de zgn. ReadSpeaker techniek, een robotstem de woorden "In de naam van Allah, de meest Barmhartige en Genadevolle" te horen uitspreken (zie mijn log Te gek voor woorden van 20 februari jl.), ik sla helemaal stijl achterover van mijn broeders en zusters van Islamicity.com. Op een pagina van hun website tref ik de uitleg aan van een hadith (overlevering), uitgesproken door een vergelijkbare robotstem die voor vrouwelijk moet doorgaan.

Luister! Dit is niet de manier om kennis te verspreiden. Wat is er mis met een menselijke stem die tenminste pauzes houdt op gebruikelijke plaatsen en doorpraat waar het hoort?

http://www.islamicity.com/islamiTV/?ref=5407

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.