donderdag 2 augustus 2007

AYAT 2140

Productbesprekingen. Ik hou ze niet vaak, maar valt me een bepaald product op dan schrijf ik er wel wat over. Meestal ga ik dan af op officiële productinformatie, want ik heb niet de middelen om zomaar van alles en nog wat aan te schaffen. Mijn aandacht die ik heb geschonken aan de Quran DVD (zie mijn bijdrage "Salam alaykum brother" van 18 juli jl.) heeft mij geen windeieren gelegd. Incha Allah zal ik binnenkort een gratis exemplaar van deze Quran DVD ontvangen. Dan kan ik fi sabilillah pas ècht een bespreking schrijven en uitgebreid ingaan op de toepassingen, de plus- en minpunten, etcetera.

www.islamicity.com/m/bazar/action.lasso.asp?-db=Bazaar&-lay=Product&-format=detailArtwork.asp&-error=error.asp&-op=cn&Part_no=01916-5715&-find

"Welcome to IslamiCity Bazar". Vanochtend ben ik gaan window shoppen en stap uit pure nieuwsgierigheid binnen bij de online winkel van IslamiCity.com. Ook IslamiCity.com heeft een product, de AYAT 2140, dat uit-het-hoofd-leren van de koran tot doel heeft. Maar AYAT 2140 is twee vliegen in één klap. Bidden en leren tegelijk.

VOORKEURSINSTELLINGEN
Stel, je staat vroeg in de morgen op om je ochtendgebed (fajr) te doen. In het main menu stel je de AYAT 2140 dan in op twee rakaat met extra soera’s naar keuze en je gaat aan de slag. Indien gewenst stel je de preference setup in op stilte op het moment dat de fatihah en de tashahoed moeten worden uitgesproken. Kies je er voor om de fatihah en de tashahoed wèl door de AYAT 2140 te laten doen, dan geeft deze op gezette tijden gedurende het gebed ook speciale smeekgebeden weer.

RAMADAN
Voor de extra tarawih gebeden tijdens de ramadan (die begint incha Allah 13 september a.s.) heeft het menu ook opties, zodat je gewoon thuis tijdens de vastenmaand de gehele koran kunt doen verdeeld over die tarawih gebeden.

GEWOON LUISTEREN
Je kunt met de AYAT 2140 natuurlijk ook gewoon naar de koran luisteren, waar en waneer je maar wilt. Middels het menu kun je een soera of een juz (deel) kiezen. De productinformatie geeft helaas niet aan of je ook een selectie kunt maken op aya-basis.

KAN DAT ZOMAAR
Ja, zegt IslamiCity.com. Een Egyptische islamitische instantie heeft een uitspraak gedaan waarin het gebruik van de AYAT 2140 tijdens het gebed (salaat) wordt toegestaan. In de productinformatie staan zelfs links naar die uitspraak en ook een goedkeuring van de in het product gebruikte korantekst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.