donderdag 8 maart 2007

Mey ma ndox bu sedd, Yaay Booy!

Wat ik vooral mis van Yaay Booy, mijn vorige week overleden schoonmoeder, is haar humor. Met mijn kleine Wolof woordenschat kon ik mij bij haar altijd prima verstaanbaar maken, ook per telefoon zoals de laatste tijd, en in het geval van een grap van haar kant was ik goed in staat om verbaal de bal terug te kaatsen.

Practical jokes, daar was Yaay Booy ook goed in. Neem die keer dat we met z’n allen in Senegal waren tijdens de ramadan (kerstvakantie 2000-2001). Overdag had ze altijd zo’n typische Senegalese karaf van goedkoop plastic bij zich. Deze karaf had zij hoogstpersoonlijk gevuld met ijskoud water (ndox bu sedd). Voor het geval ik te dicht bij mijn vrouw ging zitten en er dingen zouden gebeuren die niet door de ramadan-beugel konden. Het was een uitdaging om haar bereidheid mij rücksichtlos af te koelen te testen, zonder daarbij grenzen te overschrijden. Uiteindelijk heeft ze de inhoud van de karaf nooit over mij hoeven uitstorten…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.