woensdag 14 maart 2007

GAMOU 2007 Abdulwadûd bereidt zich voor (II)

Vrijdag 23 februari jl. nam ik mij voor om ter gelegenheid van de viering van de geboortedag van onze profeet Mohammed (vrede zij met hem) live en direct op de Senegalese radio, RFM 94.0 Dakar, soera 85 Al-Burûdj te reciteren (zie deze log). Allah’s Naam "Al-Wadûd" komt in deze soera voor, vandaar. In mijn log Soera 85 Al-Burûdj aya 1 van de zondag daarop, ga ik in op betekenissen van deze soera.

Een dag later krijgen wij het bericht dat mijn schoonmoeder is overleden en mijn voorbereidingen voor de Gamou 2007 zet ik direct op een laag pitje. Nu Mawloud incha Allah nadert (in Senegal staat het bekend als de ‘Gamou’ of de ‘Gamou de Tivaouane’) ben ik opnieuw gaan nadenken over mijn traditionele aandeel. Ik vind het niet meer gepast om soera 85 te reciteren, omdat ik die keuze had gemaakt met mijn eigen moslimnaam in het achterhoofd.

www.islamicity.com/MOSQUE/ARABICSCRIPT/AYAT/102/102_1.htm

Ik heb nu besloten om soera 102 At-Takaathur te doen en deze soera op te dragen aan de ziel van Yaay Booy, mijn schoonmoeder. Het moet mij die dag (30 of 31 maart incha Allah) dan wel incha Allah lukken om de studio van RFM te bereiken.

Middels onderstaande ingebedde player kun je luisteren naar de Mawloud uitzending van vorig jaar (10 april 2006), waarin allereerst Ndoya aan het woord komt die de groetjes doet aan Yaay Booy, haar moeder. Daarna kom ik aan het woord. Wegens problemen met de verbinding wordt later opnieuw contact opgenomen met de studio en kan ik fi sabilillah eindelijk mijn aandeel leveren. Komende Mawloud zal de incha Allah te reciteren soera direct worden opgedragen aan de ziel van Yaay Booy, moge zij rusten in vrede, amien.

www.dailymotion.com/video/xvqga_soura-allayl-par-abdulwadud-rfm-940

UPDATE D.D. 28 MAART 2013: luister via onderstaande YouTube player naar de bovengenoemde uitzending

www.youtube.com/watch?v=3pdfPPFZuJw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.