zaterdag 6 juli 2013

Ramadan 2013 tijdenlijst (Zutphen en omstreken)

Voorafgaande aan mijn boodschappen heb ik vanmiddag een ramadan tijdenlijst gehaald bij de Barbaros moskee in het centrum van mijn woonplaats Zutphen. Hier geen smoezelig A4tje maar een heuse glossy tijdenlijst op stevig papier in folio-formaat (met op de achterkant een preek in het Turks). In Zutphen gaan ze (zoals bij vele Turkse Diyanet moskeeën) uit van berekeningen voor wat betreft het begin en het eind van de vastenmaand:
  • 9 juli begint de ramadan
  • Laylatulqadr (de Nacht waarin de eerste openbaring van de koran door Allah via Gabriël aan onze profeet Mohammed wordt herdacht) valt in de nacht van 3 op 4 augustus en
  • het suikerfeest begint op 8 augustus
  • dit alles incha Allah uiteraard ;-)
Ben je woonachtig in Zutphen of omgeving en ben je niet in staat zelf een tijdenlijst bij de Barbaros moskee op te halen, dan heb ik hier voor jou de tijdenlijst in .jpeg formaat. Ik wens je alvast een gezegende ramadan!

www.diyanet.nl/2013-yili-dini-gunler-listesi

klik met de rechtermuisknop op een afbeelding en kies dan voor 'koppeling openen in nieuw tabblad' of 'koppeling openen in nieuw venster' voor het originele grote formaat


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.