zondag 18 maart 2012

“Kom tot het gebed. Een korte inleiding tot de praktijk van de Islam” (de audio files)

Mash’Allah! Eind deze maand incha Allah, op 31 maart op precies te zijn, ben ik op de kop af zestien jaar moslim. In mijn begintijd als verse moslim zijnde – en ook vooràfgaande aan mijn bekering tot islam – heb ik het boek “Kom tot het gebed” (geschreven door imam Abdulwahid van Bommel) zó vaak gelezen! Op mijn gebedskleed heb ik mij reeds als moslim-in-spé het islamitisch gebed (de salaat) eigen gemaakt met behulp van dit boek. Tegenwoordig check ik in “Kom tot het gebed” bepaalde teksten of bewegingen van het gebed, gewoon om te kijken of er in de loop van de tijd geen fouten in zijn geslopen.

Nadeel van het boek: tot nu is het (nieuw of tweedehands) alleen te krijgen met een geluidscassette (indien voorradig). Een CASSETTE, anno 2012! Genoeg mensen die dit boek al járen hebben maar nog nooit deze cassette hebben kunnen beluisteren. Daarom for the first time ever is nu de “Kom tot het gebed” cassette online te beluisteren (mp3):


Voor een moslimbekeerling als ondergetekende is het luisteren naar deze geluidsfragmenten een hele belevenis. Ik pak het boek erbij, start de afspeellijst en ik reis terug in de tijd waarin islam nog heel nieuw voor mij was. Alhamdulillahi Rabbil-’Aalamien!

NB: Op de originele geluidscassette die ik kreeg bij aanschaf van het boek ontbreken helaas fragmenten behorende bij paragraaf 3.9, blz. 90-93 (Het Gedenken Van Allah).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.