maandag 5 februari 2007

"Allah! Ik wil sneeuw!"

Vanmiddag. Onderweg van school naar huis met Ahmed en Kiné. ‘t Is koud en we denken hardop over de winter.

"Ik wil sneeuw! Ik wil sneeuw!"

Kiné schreeuwt het uit.

"Wij willen sneeuw! Wij willen sneeuw!"

Ahmed doet ook een duit in het zakje.

"Jongens, dat zal weinig helpen zo…"

Papa probeert wat uit te leggen. Welopgevoed al ze is, mash’Allah, heeft Kiné een oplossing.

"Allah! Ik wil sneeuw!" schreeuwt ze even later. Nou, dit smeekgebed klinkt wat anders dan gebruikelijk, maar het komt in ieder geval uit de grond van haar hart. Vanavond voor het slapen gaan zal ik ze incha Allah nogmaals voorlezen uit Onze Oemma: deel 1 van de nieuwe rubriek "Ik leer een doeaa". Daar hebben ze nu wel behoefte aan, merk ik :-)

klik op de afbeelding om "Ik leer een doeaa" goed te kunnen lezen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.