maandag 2 januari 2006

Les meilleurs voeux de Jacky (Dunyaa FM mp3)

Vanochtend vroeg heb ik dan eindelijk de gehele ochtenduitzending van Dunyaa FM kunnen opnemen (met Audacity). Een uitzending vol zikr, doa’s en recitatie. Deze uitzending zal ik incha Allah binnenkort met jullie kunnen delen als mp3 (zie button ‘Soundbites’ in de menukolom).

Voor aanvang van de genoemde uitzending heb ik nog het staartje meegepakt van een nachtelijke uitzending waarin diverse BS’ers (Bekende Senegalezen) hun beste wensen uitspreken voor het jaar 2006. Als laatste is aan de beurt de komiek Jacky (woonachtig op het voormalige slavendoorvoereiland Gorée, onder de rook van Dakar – inderdaad, deze naam komt van het Nederlandse Goeree). Aan zijn accent te horen is hij geen Senegalees, Ivoriaan wellicht. Hoe dan ook, deze komiek heeft zijn hart en ziel gestort in zijn boodschap voor 2006 (verkeerde hij in kennelijke staat?). Ik hoop dat je het Frans machtig bent, dan kun je incha Allah ook ervaren hoe deze komiek zijn wensen voor 2006 vorm geeft. In het kort is het een peptalk voor geheel Afrika. In zo’n vijftien minuten (af en toe onderbroken of aangevuld door een animateur) passeren aids, slavernij, het westen en andere heikele onderwerpen de revue. Mash’Allah, heel bijzonder!

Klik op het Dunyaa logo om de mp3 van Jacky te kunnen downloaden. Scroll dan naar beneden en je vindt de download-link "Your download is ready". Via deze link kun je de uitzending beluisteren of downloaden. LET OP : ik heb de mp3 ge-upload bij een gratis file host (iHud.com). Dat betekent naar alle waarschijnlijkheid dat deze mp3 file slechts TIJDELIJK beschikbaar is. Dus: wees er snel bij. Succes!

UPDATE 5 JANUARI 2007
Vanaf nu kun je Jacky via onderstaande player beluisteren. Klik op PLAY en ik neem je mee terug in de tijd (2 januari 2006):


www.dailymotion.com/video/xw0q7_jacky-s-meilleurs-voeux-sur-dunyaa_news

UPDATE 10 MAART 2013:
Helaas zijn alle audiobestanden die ik op Dailymotion heb geüpload (zoals dit Jacky fragment) niet meer te beluisteren. Ik heb het fragment nog wel op een CD die door ouderdom niet meer is af te spelen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.