vrijdag 25 mei 2007

Computertekening door Ahmed

Mash’Allah, Ahmed heeft soms nog sneller door dan ik wat je met een computer kan doen.

Een paar dagen geleden heb ik hem uitgelegd hoe je kan spelen met foto’s. En hoe je zelf een ‘tekening’ kan maken. Ik heb hem laten zien hoe je met Microsoft Photo Editor een blanco ‘tekenvel’ maakt, die je vervolgens bewaard als een .bmp file. Op zo’n vel kun je dan maken wat je wilt. Vanavond vraag ik hem of hij wilt proberen de naam van Allah te ‘tekenen’. Met verve kwijt hij zich van zijn taak.

"Goh, papa," zegt hij. "Dat krulletje boven op die naam zit nu aan de letter vast. Het lijkt wel een kasteel zo. Weet je? Ik maak er nog wat bloemen bij, één ervan is dan óok de naam van Allah." [kijk maar naar die gele bloemen]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.