dinsdag 3 oktober 2006

De wijsheid van de vlinder




De onderstaande tekst heb ik vanmorgen per email ontvangen. "Leef je leven zonder angst en ga obstakels tegemoet in de wetenschap dat je kunt overwinnen…" De auteur is mij onbekend, maar mash’Allah de tekst (gevat in een Word document) heeft al vele emailboxen gezien en heeft incha Allah al velen moed ingesproken. Oké, dit is de complete tekst:


De wijsheid van de vlinder


Op een dag verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat urenlang te kijken hoe een kleine vlinder zijn lijfje door de piepkleine opening probeerde te worstelen. Op een gegeven moment leek het alsof de kleine vlinder geen vooruitgang meer boekte. Het leek of hij niet meer verder kon dan hij was gekomen. De man besloot de kleine vlinder te helpen; hij pakte een schaar en opende de cocon. De kleine vlinder kwam er nu een stuk makkelijker uit. Maar door de ingreep had hij een verweerd lijfje. Hij was te klein en had beschadigde en verschompelde vleugeltjes. De man bleef kijken want hij verwachtte dat de vleugels zich elk moment zouden openen en groter en steviger zouden worden, zodat ze zijn kleine lijfje konden dragen.

Maar er gebeurde niets!!!

Integendeel: de vlinder heeft zijn hele leventje zichzelf al strompelend en kruipend voortbewogen. Hij heeft nooit kunnen vliegen. De man was vol van liefde en goede bedoelingen, maar begreep niet dat de kleine opening in de cocon en de daaropvolgende worsteling van de kleine vlinder om eruit te komen, de natuurlijk weg was om vocht vanuit het lijfje in de vleugels te persen zodat hij gereed zou zijn om te vliegen zodra hij de cocon had verlaten.

Soms zijn worstelingen precies wat we nodig hebben in het leven. Als we ons leven zouden leven zonder obstakels zouden we ook kreupel raken (zoals de kleine vlinder). We zouden niet zo sterk zijn als we we zouden moeten zijn. We zouden nooit kunnen ”vliegen”.

Ik vroeg Allah om kracht en ontving moelijkheden om me sterk te maken.
Ik vroeg Hem om wijsheid en ik kreeg problemen om op te lossen.
Ik vroeg Hem om voorspoed en ik kreeg hersenen en het verstand om te kunnen werken.
Ik vroeg Hem om moed en ik kreeg obstakels om te kunnen overwinnen.
Ik vroeg Hem om liefde en ik kreeg mensen met problemen op mijn pad die ik kon helpen.
Ik vroeg Hem om gunsten en ontving kansen.

IK KREEG NIETS WAT IK WILDE MAAR IK ONTVING ALLES WAT IK NODIG HAD.

Leef je leven zonder angst en ga obstakels tegemoet
in de wetenschap dat je ze kunt overwinnen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.