maandag 30 oktober 2006

Soera Ar-Rahmaan

Mash’Allah, die vijfenvijftigste soera uit de koran blijft het leitmotiv van mijn leven. Elke dag luister ik wel naar een paar uitvoeringen van deze soera via mijn weblogplayer (zie de linkerkolom van deze webpagina), het is een deel van mezelf geworden, het stroomt door mijn aderen, zeg maar. Jammer dat sinds enkele dagen Yukebox.com een storing heeft, mijn weblogplayer (aangemaakt bij en gehost door Yukebox.com) is er nog, maar geeft de tracklist niet weer. Niet getreurd! Diezelfde tracklist van 47 uitvoeringen staat ook nog vermeld in mijn linkenoverzicht, dus ik kan blijven luisteren naar deze wonderschone soera over de schepping die zich natuurlijk onderwerpt aan Allah, soebhana wa ta’ala.

Ontroerend om dan te zien dat een blinde qaari (koranrecitant) ook deze soera met hart en ziel kan brengen, hoewel hij de schepping niet met zijn ogen kan aanschouwen. Het gaat hier om Muhammad Islah, die in onderstaande YouTube video te zien is tijdens een uitzending voor een (niet-islamitisch) radiostation in Glasgow dat zich richt op blinde luisteraars. Een ontroerende wijze van dawah, naar mijn mening heeft Islah de juiste keuze gemaakt om de luisteraars zo kennis te laten maken met de koran. Voor het ongeoefend oor komt dit koranhoofdstuk over als een lied. Dat blijkt ook uit de vragen die Islah na de recitatie voor de kiezen krijgt :-)

www.youtube.com/watch?v=NoZBIQjnP5s

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.