maandag 15 mei 2006

Schoolreis naar Mekka (3e update)

Net terug van mijn nieuwe werkplek breng ik een paar uurtjes geleden, na een haastig gegeten avondmaaltijd, Ahmed naar de keeperstraining van ‘zijn’ F3. Ik heb nog nauwelijks de tijd gehad om met Ndoya of de kids even rustig te zitten. Sinds de troebelen rond Ayaan volgt Ndoya de actualiteiten met meer interesse dan normaal. Gelukkig maar! Want, zo vertelt ze me wanneer we eindelijk even rustig zitten en wat kletsen, wat ze heeft gezien op het Jeugdjournaal van vanavond heeft werkelijk haar hart op een positieve manier getroffen. Het betreft hier een item met de titel ‘Bedevaart’ over een klas die een schoolreis heeft gemaakt naar… Mekka! Het gaat hier om een klas van een islamitische basisschool in Nederland.

"Had ik op een islamitische school gezeten dan had ik daar ook naar toe gekund!" zou Yande hebben gezegd bij het bekijken van de reportage :-)

Zelf heb ik op het moment van het plaatsen van dit stukje de betreffende reportage nog niet in zijn geheel gezien, maar het lijkt mij zeker een aanrader. Ga naar de website van het Jeugdjournaal en zoek de uitzending van maandag 15 mei 2006 (het item ‘Bedevaart’ vind je aan het eind van het journaal, van 07’15" tot en met 09’45"). Incha Allah blijft deze uitzending lang online beschikbaar. Afgaand op de manier van archiveren zijn alleen de uitzendingen van "de afgelopen week" online beschikbaar. De uitzending is beschikbaar voor Windows Media Player en RealPlayer en is voor zover ik weet NIET te downloaden. De bewuste reportage kun je dus niet bewaren op je computer om het veel later nog eens terug te kijken. Wees er dus snel bij op:

Jeugdjournaal.nl

UPDATE D.D. 20 MEI 2006:
Klik HIER voor het krantenbericht "Op schoolreisje naar Mekka" (De Gelderlander, 18 mei 2006 – overgenomen door Voortgezetonderwijs.nu) link werkt niet meer
Klik HIER voor het krantenbericht "Schoolreisje naar Mekka" door Arjen ten Cate (De Telegraaf, 20 mei 2006) link werkt niet meer
Klik HIER voor het krantenbericht "Schoolreisje Mekka is voor velen te duur" door Yolanda Sjoukes (BN/De Stem, 20 mei 2006) link werkt niet meer

UPDATE D.D. 21 MEI 2006:
Klik HIER voor de audio van het genoemde item ‘Bedevaart’ (met excuses voor de haperingen in het geluid i.v.m. bufferproblemen)

UPDATE D.D. 10 JANUARI 2013:
Helaas is de besproken uitzending niet meer online beschikbaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.