maandag 27 december 2004

Islam in Ahmeds dagelijks leven

Tijdens het typen van een weblogbijdrage komt mijn zoontje Ahmed naast mij staan. Hij wilt ook even zijn ei kwijt over islam in zijn dagelijks leven. Hij dicteert mij en ik typ het uit, zonder dat ik redigeer. Oké, Ahmed, kom maar op:

“Ik hou heel veel van bidden, want dat is heel goed voor moslimse mensen. En ik hou heel veel van soera’s. Ik wil heel graag op een moslimse school, want dan kan ik heel veel leren. Dit is het dan papa.”

“Oh ja, ik weet nog wat te schrijven, papa. Waarom zijn soera’s zo belangrijk voor moslimse mensen?” Ik ben even stil, want ik denk dat het een retorische vraag is. “Nee, papa, dat is een vraag voor jou.”

“Nou, Ahmed, al die 114 soera’s uit de koran zijn het woord van Allah, soebhana wa ta’ala, geopenbaard aan Mohammed, vrede zij met hem, de profeet waarnaar jij vernoemd bent. Vandaar. Wij moslims kunnen van al die soera’s veel leren.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.