dinsdag 8 maart 2011

Hartekreet van @DunyaHenya (Internationale Vrouwendag, 8 maart)


Ruim 6 uur geleden. In mijn pauze check ik mijn twitter account en ik zie een tweet vers van de pers, 1 minuut geleden geplaatst door @DunyaHenya (zie afbeelding boven deze tekst). Ik vraag @DunyaHenya om wat linken naar artikelen over het genoemde HEMA-ontslag.

Mash'Allah, direct antwoord! In drie tweets (deze, deze en deze) stuurt ze mij de gevraagde artikelen. Wat een maffe dag (het is vandaag Internationale Vrouwendag) voor dit soort slecht nieuws! Van mij mogen die Arabische chocoladeletters van de HEMA (zie print screen onderaan deze bijdrage) dirèct uit het assortiment.

'Hema België ontslaat winkelbediende met hoofddoek' (Nu.nl)
Ontslag bij Hema wegens hoofddoek "mogelijk discriminatie" (Metrotime.be)
'Winkelbediende Hema ontslagen om hoofddoek' (AD.nl)

Lees ook deze weblogbijdragen van mijn hand:
De wereld op z'n kop (II) d.d. 20 juli 2007
Sien, Miem, Sien d.d. 11 dec 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.