zaterdag 10 juni 2006

Goed van Allah, hè?

In de koelte van mijn huiskamer ben ik wat emails aan het beantwoorden terwijl van buiten gespetter klinkt: Kiné speelt in een badje terwijl Ndoya haar in de gaten houdt. Yande en Ahmed zijn naar een zgn. ‘straatspeelmiddag’ in een wijk verderop.

"Kiné vroeg me of alles echt van Allah komt," zegt Ndoya wanneer ik erbij kom zitten.

"Wat zei je toen?"

" ’Dat klopt!’ zei ik. ‘Ook dit badje?’ vroeg ze. ‘Ook dat!’ zei ik. ‘Ja, en nadat Hij het gemaakt had, stuurde Hij het naar de winkels, hè?’ zei Kiné toen. " Mash’Allah…

"Kiné zei dat ze het wel heel goed vindt van Allah, hoe Hij alles heeft gemaakt. Haar haren enzo. ‘Hij heeft mijn haren heel goed genaaid. Kijk maar!’ Toen trok ze aan haar haren om het bewijs te leveren."

Inderdaad, mijn lieve Kiné. Waarom zou je de gunsten van je Heer ontkennen? Van Hem is immers alles afkomstig! (Zie soera 55, te beluisteren via de weblogplayer en te downloaden in Word via deze link).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.