maandag 5 juni 2006

Abdulwahid van Bommel : De Crusoë factor (Nieuwsbrief juni 2006)

Imam Abdulwahid van Bommel schrijft dat het een lieve lust is. Als ik aan alles aandacht zou besteden wat hij schrijft heb ik er een dagtaak aan, mash’Allah. Vandaag krijg ik van hem een email met als bijlage in Word ‘Nieuwsbrief juni 2006′ met in de email zelf het volgende als begeleidend schrijven:

"Hierbij mijn laatste Nieuwsbrief. Een beetje lastig stukje maar het moest even…"

Ik open het document en laad een artikel van maar liefst ruim zeven pagina’s waarin hij in zijn welbekend weelderig taalgebruik fulmineert tegen "kruisridders als mevrouw Magan" onder de noemer "De Crusoë factor". Ik heb het document nog niet helemaal gelezen, maar wat ik al wel heb gelezen komt op mij over als de woorden van een bevlogen cabaretier die zijn boodschap met de nodige kennis en humor overbrengt; her en der wordt er een grote omweg gemaakt, om vervolgens aan het eind van het betoog weer to the point te komen. Boeiend, maar wel erg lang…

Dus neem even de tijd, print het Word document ‘De Crusoë factor’ uit en ga er voor zitten. Enjoy the ride!

UPDATE D.D. 26 FEBRUARI 2013: het betreffende Word document is online niet meer beschikbaar. Alhamdulillah is destijds "De Crusoë factor" ook gepubliceerd op het weblog van Anja Meulenbelt. Dit is de link: www.anjameulenbelt.nl/weblog/2006/06/05/de-crusoe-factor

UPDATE  D.D. 2 JANUARI 2014
"De Crusoë factor" is weer als Word document beschikbaar (een Wat een vondst! bestand). Ga naar deze webpagina om het te kunnen downloaden:
archive.org/details/DeCrusoefactor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.