zaterdag 3 september 2005

Omzetten

Ben ik net bezig mij ritueel te reinigen, staat Ahmed ineens voor m’n snufferd.

"Papa, papa! Kom je mee minigolfen?" Hij doelt op Minigolf van Electrotank.com, één van onze favoriete computerspelletjes.

"Strakjes, Ahmed. Ik moet eerst even bidden."

"Nou, papa, dan bid ik mee!"

"Was je nog wel even je handen, je mond en de voeten en de rest, zoals je mij nu ziet doen?"

"Jaha, papa!"

Ik wacht op mijn bidkleed, terwijl Ahmed de wasruimte kleddernat maakt. Hij wilt persé de rituele wassing helemaal in zijn eentje doen. Dan komt meneer eraan, druipend en wel.

"Zo, nu weet je tenminste direct wanneer ik klaar ben met bidden en dus klaar ben voor minigolf, hè?"

"Precies, papa!" Mash’Allah, weer zo’n Ahmed actie. Ik ben in ieder geval blij, dat hij op zo’n goede manier zijn ongeduld heeft omgezet in devotie [ahum] Iets voor mij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.