zaterdag 2 september 2006

Waar zijn de moslims nou?


Het heeft mij verbaasd dat er nog geen enkele moslimorganisatie zich heeft uitgesproken over de nieuwste stunt van provocatrice pur sang Madonna (zie bijgaand Teletekstbericht). Hier ligt een kans voor het grijpen om (opnieuw) duidelijk te maken dat moslims en christenen zich ook gezamenlijk voor een zaak kunnen inzetten, ondanks hun verschillen (zie mijn log Nondeju van 31 augustus 2006). Wat ze gemeen hebben is onder andere Jezus (Isa): voor de christenen is hij (de zoon van) God, voor ons moslims is deze profeet de zoon van Maria (Maryam). Een beeld(je) van Maria heet bij de katholieken dan weer een madonna :-)

Bij kritiek op Madonna’s act spelen bij ons moslims specifieke zaken mee als: het überhaupt niet mogen afbeelden van profeten (en hun familie, laat staan de moeders) en het feit dat wij geloven dat Isa niet gekruisigd is maar direct ten hemel opgenomen (zie mijn log De klant is koning van 4 april 2004). Laten moslimorganisaties nog van zich horen? Ik hoop in ieder geval dat ik met dit korte stukje ze een duwtje in de goede richting heb gegeven, fi sabilillah.

Update 4 oktober 2006: 
"De nieuwe directeur van Milli Görüş wil dat moslims van christenen afkijken, hoe je rustig op iets kwetsends reageert. De SGP ziet wel wat in samen optrekken." Dit is de aanhef van een knipsel afkomstig van Allochtonen.web-log.nl (bron: artikel van Lodewijk Dros in Trouw).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.