zaterdag 23 september 2006

Mash’Allah : gisteren drukste dag op mijn weblog

Voor sommigen is vandaag de ramadan reeds begonnen. Voor anderen begint deze heilige vastenmaand morgen incha Allah. Hoe dan ook: ik wens je (nu alvast) een gezegende ramadan toe! Hoogtijdagen zorgen altijd voor een toename van het aantal hits op mijn weblog, maar de bezoekcijfers van gisteren hebben al mijn verwachtingen overtroffen: 468 pageviews/hits van ruim 200 unieke bezoekers*.

Alles mooi en aardig, maar dit heeft ook een keerzijde. Mijn weblog wordt altijd geopend met een hartelijk welkom uitgesproken door mijn dochter Yande. Ter gelegenheid van de ramadan heb ik aan deze begroeting de bekende ramadan aya 2:185 toegevoegd. Dit welkom en andere kleine audio files heb ik ondergebracht bij Ripway.com. Wanneer bij Ripway.com de limiet van mijn daily download allowance (dda) wordt overschreden door het toegenomen bezoek aan mijn weblog, zijn deze files tijdelijk niet bereikbaar.

Mijn dda van mijn gratis account bij Ripway is op dit moment 25 Mb. Dit kan 100 Mb worden, wanneer ik een nieuwe weblog begin bij NewBlog (geliëerd met Ripway) en daar eens in de twee weken een stukje plaats. Meer bandbreedte kan ik altijd gebruiken, dus ben ik vandaag een nieuwe weblog begonnen bij NewBlog. Zo af en toe zal ik dan incha Allah een stukje plaatsen, meestal de Engelse vertaling van een log eerder gepubliceerd op "Islam in mijn dagelijks leven".

*Update 1 d.d. 24-09-2006 : op 23 september 2006 had mijn weblog 654 pageviews/hits van 350 unieke bezoekers, mash’Allah (bron: OneStat)

Blogtoppers <Top 50> notering van Web-log.nl (mash’Allah)
<no. 38> ‘Top 50 gebaseerd op stats van 23-09-2006′

zie deze link voor de gearchiveerde blogtopper webpagina waarin deze notering staat vermeld dezekerweter.mine.nu/jampot/blogtoppers.php.htm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.