zaterdag 1 oktober 2005

Papa, ik krijg een kindje!

Eergisteren met Kiné naar de schooldokter geweest voor een reguliere controle. Al die speciale aandacht vindt ze maar wàt prachtig. Bij het weggaan krijgt ze een groeiboek mee. De illustraties van de diverse stadia van zwangerschap zijn een openbaring voor Kiné. Waar we ook die dag zijn, in een Turkse ‘vershop’ of een discount supermarkt, Kiné heeft het erover.

"Papa, ik krijg een kindje!"

"Incha Allah, meisje, later als je groot bent en getrouwd bent."

"Jaha straks ik al zes dan ben ik al heel groot hoor papa."

"Nou, het duurt nog wel wat langer voordat je een kindje krijgt, hoor, Kiné."

De vreugde is er bij Kiné niet minder om. "Leuk papa dan heb ik mijn eigen kindje. Dan kan ik mijn eigen baby’tje vasthouden."

Vóór het bezoek aan de schooldokter was Kiné er heilig van overtuigd dat vaders zonen baren en moeders dochters. Nu weet ze wel beter. Incha Allah zal ze later de genade van Allah, de Genadevolle (= Ar-Rahiem), kunnen doorgeven via de baarmoeder (= rahim).

Mash’Allah: de Vrouw als doorgeefluik van de Genade Gods…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.