maandag 6 september 2004

AHA-Erlebnis (III)

Zojuist een reactie ontvangen op mijn bijdrage over de film ‘Submission’. Deze reactie heeft mij zeer getroffen; ik had de hele commotie nog niet gezien door de ogen van een moslimvrouw die daadwerkelijk naar ‘Submission’ heeft gekeken. Ik wil je haar reactie zeker niet onthouden.

[begin citaat]

Assalaamoe aleikoem, Ik heb je commentaar gelezen en mashallah dat je er zo rustig bij kan blijven (misschien moet je hem toch eens in het echt zien?) (doe maar niet, je wordt er echt misselijk van). Ik weet het niet broeder, tot nu toe was ik het met je eens en dacht ik ook (over de columns van Theo bijv.) laat maar kletsen, verspilde energie, maar ik geloof niet dat ik hierbij gewoon kan blijven zitten. Iedere khafier die mij nu ziet (en de film gezien heeft) zal honend het beeld van die half blote moslima erbij verzinnen, ik voel me in mijn eer aangetast; ik voel me niet meer ‘beschermd’ door mijn kleding, snap je? Bovendien hebben ze het lef om de Islam te ‘beschuldigen’ van incest, mishandeling en onderdrukking, terwijl je echt schrikt van de cijfers van incest, (kinder)mishandeling, onderdrukking en alcoholisme van de zogenaamde beschaafde en ‘vrije’ bevolking in Nederland. Ik ga er nog eens flink over peinzen en incha Allah toont Allah me de juiste weg om dit aan te pakken. Assalaamoe aleikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh, een moslima.

[einde citaat]

Wanneer ik de film daadwerkelijk gezien zou hebben was mijn reactie wellicht anders geweest; daar heeft ze helemaal gelijk in. Alhamdulillah heb ik de film niet gezien en kan ik op die manier een bijdrage leveren aan mijn moslimzusters en -broeders door mijn bewaarde kalmte. Het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zeg het nog maar een keer: sta boven die provocaties van Ayaan Hirsi Ali (AHA), Theo van Gogh en anderen, laat ze links liggen, hoe moeilijk dat ook is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.