maandag 4 februari 2013

Moslimhumor

Het bestaat echt wel. Moslimhumor. Je moet het alleen weten te vinden. Járen geleden kon ik voor (moslim)humor nog terecht in een humor thread op het Beliefnet.com forum. Dat forum is reeds lang ter ziele. Jammer. Eén voorbeeld uit de Beliefnet moppenpot volgt hieronder, in aangepaste versie (eerder verschenen op mijn weblog in oktober 2005). Imam Abdulwahid van Bommel zei mij eens dat moslims qua humor nog veel kunnen leren van joden. Dat heb ik destijds met deze versie van een Beliefnet mop in 'beeld' gebracht:

Hassan belt vanuit Mokum zijn imam in Marrakech.

Zegt Hassan: "Yo imam, ik weet dat het komende nacht Lailatoelqadr is en dat ik zo direct al naar de moskee moet, maar straks begint Ajax-Feyenoord, imam, sinds mijn geboorte hier in Mokum ben ik al fan van die -----zonen. Ik móet gewoon die wedstrijd op televisie zien."

Zegt de imam: "Hassan, tegenwoordig hebben ze video- en DVD-recorders, hoor."

Hassan verrast natuurlijk. "Bedoelt u dat ik Lailatoelqadr kan opnemen?"

klik hier voor de originele versie van deze witz
(gearchiveerde webpagina)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.