maandag 11 juni 2012

Islam in het dagelijks leven (Syrië)

Bij het luisteren naar de live feed van Bambuser citizen journalist 3tman uit Daraa bambuser.com/v/2732990 hoor ik mash’Allah de azaan (oproep tot het gebed, 39m31s-42m55s) en even later de iqama (herhaling azaan, vlak voor verrichting van het gebed, 45m25s-46m00s). Dit alles vermengd met geluiden van alledag (kinderen, auto’s, oorlog).

Ik vraag mij echt af hoe de mensen daar hun gebeden verrichten en in welke gemoedstoestand. Lopen ze naar de moskee of bidden ze thuis om veiligheidsredenen? Welke smeekbeden spreken ze uit na het gebed? Ik heb vragen te over. Was ik een journalist ter plekke, dan zou dat mijn insteek voor een reportage zijn geweest.

Luister en kijk via onderstaande Bambuser player naar de (opgenomen) live feed bambuser.com/v/2732990 van 3tman. Klik op een tekstlink met tijdsvermelding (bovenste alinea) om direct naar het betreffende fragment te kunnen luisteren.


UPDATE: Ik ben vandaag geciteerd op deze webpagina in een artikel over Bambuser en de oorlog in Syrië: www.franceinter.fr/blog-net-plus-ultra-la-guerre-en-direct

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.