zaterdag 28 februari 2009

Wat een openbaring…

Vanavond, een paar uur geleden. Kiné kijkt Nick Jr. via de digitale televisie, Ahmed computert er rustig op los (Yande en Ndoya zijn buiten de deur). Na een wat verlaat nachtgebed besluit ik de koran erbij te pakken (de uitgave die Ndoya mij laatst cadeau heeft gedaan voor mijn verjaardag). Op mijn GSM heb ik naast wat favoriete muziek recentelijk ook de soera’s Al-Fatihah, Ali-Imraan, Ar-Rahmaan en de complete juz amma staan – afkomstig van Islamway.com, recitatie door Mishary Rashed al-Afasy (1424 AH) (zie onderstaande link naar webpagina met recitaties door al-Efasy)

english.islamway.com/sindex.php?section=erecitorslist&iw_a=view&id=147
en.islamway.net/recitations/scholar/506/collections

Het ligt in mijn bedoeling om al luisterend naar de recitatie (via mijn GSM) de betreffende soera ‘mee te doen’, maar die al-Efasy gaat toch te snel voor mij :-) Ik luister en lees mee en, wat een openbaring… mash’Allah. Al-Afasy’s manier van reciteren raakt me diep! Vroeger wanneer mij werd gevraagd wie mijn favoriete qaari is, zei ik altijd Abdulbasset Abdessamad. Dat wordt nu al-Afasy. Toch zal ik nog de juz amma gereciteerd door Abdessamad downloaden op mijn GSM, want diens mash’Allah langzame manier van reciteren is heel praktisch om het koranisch Arabisch mee te lezen. (zie onderstaande link naar webpagina met recitaties door Abdessamad)

english.islamway.com/sindex.php?section=erecitorslist&iw_a=view&id=74
en.islamway.net/recitations/scholar/956/collections

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.