maandag 2 februari 2009

Mash’Allah, Abdulwadûd 45 jaar geworden

Vanmorgen. Ik lig nog in bed. Zachtjes gaat de deur open: Kiné, Ahmed, Yande en Ndoya komen de kamer binnen. "Lang zal hij leven…" zingen ze. Amien :-) Ja, vandaag ben ik mash’Allah 45 jaar geworden!

CADEAUS Van Ahmed en Kiné krijg ik als cadeau een grote hoeveelheid aan zelf vervaardigde kunstwerken (schilderijen, tekeningen). Aan Yande de eer om mij het cadeau van Ndoya te overhandigen. Een mash’Allah heel zwaar pakket! Ik pak het uit en zie een enorme koran (een ruim A3 formaat, ZIE FOTO) in een opbergdoos. Alhamdulillah, in zo’n editie zijn de Arabische letters groot en duidelijk geprint. Zo kan ik weer soera’s lezen uit een echte Arabische koran zonder te moeten turen, omdat de letters – en met name de klinkers – te klein zijn geprint.

IN DE LOOP VAN DE OCHTEND Na het verrichten van de rituele wassing neem ik de koran ter hand en… mash’Allah! De schitterende vormgeving doet volledig recht aan de schoonheid van het Woord van Allah. Ik zoek soera Ali-Imraan op – deze soera heb ik lang niet meer gelezen (in tegenstelling tot soera Ar-Rahmaan) – en warempel, mash’Allah, langzaam maar zeker lees ik de aya’s hardop voor. Oh Allah, laat dit cadeau voor mij een middel zijn om mij meer op Uw Woord te richten dan ik de afgelopen tijd heb gedaan. Amien.

KORAN VIDEO IN HET TURKS In de opbergdoos zit nog een Video CD. Het is een video over de koran waarin een aantal zaken worden toegelicht. Helaas is de voertaal Turks, dus begrijp ik er hoegenaamd niets van. Via onderstaande Google Video player kun je naar deze video kijken. Mocht je mij wat kunnen uitleggen over deze video, aarzel dan niet om mij een berichtje te sturen via het mailformulier van mijn weblog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.