donderdag 9 juni 2005

Last Breath

Het zal je gisteren wellicht niet zijn ontgaan*: de Engelstalige nasheed "Last Breath" met bijbehorende flash movie heeft mij in zijn greep. Een instant geloofsversterker welke mijn hart dieper raakt dan de eerder besproken Powerpoint-presentatie "Remember". Beiden hebben hetzelfde thema, maar in tegenstelling tot "Remember" is de tekst van "Last Breath" in de eerste persoon geschreven. Een persoon die beschrijft hoe hij zijn laatste adem uitblaast en de reis naar het oneindige eeuwige gaat beginnen. Kippenvel! De bibbers krijg ik ervan. Ook na de tigste keer "Last Breath". Alsof de chilly wind uit de tekst (van Ahmed Bukhatir) mij tijdens het beluisteren beroert. Mash’Allah! Luister en ervaar die chilly wind. Stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren. Stof tot nadenken dus.

* Update 28 juni 2005 : Ik had deze flash film op mijn beginpagina gezet,
dat was wel èrg confronterend voor mijn bezoekers…
www.anashed.net/flash/lastb_reath.swf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.