vrijdag 25 maart 2005

Allah weet wat elke vrouw baart

Na het beluisteren van een uitzending uit het archief van MeccaOne Radio neem ik de koran ter hand en besluit soera Ibrahim te lezen. Het gebeurt niet vaak dat ik me even terug trek en in mijn eentje de tijd neem om, met de koran in de hand, mijn kennis uit te breiden; ik zou dat veel vaker moeten doen. Maar goed: Op een gegeven moment leg ik de koran even neer op het tafelblad. De koran bladert zelf terug door de tocht in de kamer. Mijn oog valt op een aya over zwangerschap. Even ben ik afgeleid door kleine kinderen die buiten spelen, dan pak ik de koran er weer bij en probeer die betreffende aya te vinden. Het blijkt de achtste aya van soera Ar-Ra’d te zijn. Deze aya pakt mij werkelijk bij de strot! Klik op deze link om deze aya te kunnen beluisteren)

Allah weet wat elke vrouw baart en wat de baarmoeders niet voldragen en wat zij doen groeien. En bij Hem heeft alles een eigen maat. (13:8)

Ik denk terug aan mijn log van 10 juni 2004, De Schepper van de dood. Vrouwen die een miskraam hebben meegemaakt, en natuurlijk ook hun echtgenoten, zouden uit zo’n aya veel troost kunnen putten. Alles is afhankelijk van Allah soebhana wa ta’ala, ook de draagtijd van een kind. Indien die draagtijd wordt afgebroken door een miskraam zal Hij daar zeker een bedoeling mee hebben. Dat klinkt hard, maar vertrouw erop dat Allah nooit iets voor niets doet. Heb vertrouwen in Zijn bedoelingen, al weet je niet precies wat die zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.