zondag 20 juni 2004

Vaderdag

Quality Time With Dad – Tips for Muslim fathers

“Ibrahim Bowers looks at the current relationship between father and child in fast-paced modern society and offers many practical tips from a Muslim perspective on how to improve this relationship to benefit the whole family”

UPDATE 1 JANUARI 2013
klik op bovenstaande link voor het
complete (gearchiveerde) artikel over quality time

Tijdens het surfen op internet vind ik dit artikel (door ‘muslim’ en ‘fathers’ in te tikken op de Metacrawler zoekmachine). Ik moet eerst een beetje lachen bij het lezen van het artikel. De gebruikte taal ken ik alleen van Amerikaanse TV-’therapeuten’ als Phil, Oprah, Jerry en hoe ze ook verder allemaal mogen heten. De term quality time associeer ik met drukke ouders die hun agenda’s trekken waneer hun kind met hen wilt praten of spelen of gewoon op een andere manier kwaliteitstijd (brrr, wat een woord) wilt doorbrengen. Prik ik daar eenmaal doorheen dan zie ik een aantal waardevolle tips voor vaders; ook voor die vaders die het niet zo druk hebben met hun werk en sowieso al (veel) tijd aan hun kinderen besteden. Heel verfrissend om op deze manier het vaderschap vanuit een islamitisch perspectief belicht te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.