zondag 13 mei 2012

Oproep tot het gebed (azan) langs de lijn in Warnsveld

Aan mijn weblog werken staat nu op een laag pitje. Aan het ònderhoud van mijn archief besteed ik nu helemáal geen aandacht. Relaxen en naar de radio luisteren, dáár gaat nu mijn aandacht naar toe (onder andere) – niet te vergeten mijn gebeden, die ik sinds kort weer verricht wanneer het hoort, incha Allah. Rusten, dat heb ik lange tijd niet gedaan. Vroeger naar bed dan voorheen, dat werkt. Geen nachtelijke websurfsessies meer, dat werkt ook.

Wanneer ik nog zaken tegenkom die lètterlijk de titel van mijn weblog “Islam in mijn dagelijks leven” belichamen, dan wil ik er wel aandacht aan besteden. Een goed voorbeeld is mijn weblogbijdrage Salaat, pillen: regelmaat dankzij app en widget van 3 mei jl.

Vorige weekend had ik een buitengewone ervaring: het was islam-in-mijn-dagelijks-leven in optima forma toen ik langs de lijn stond bij een wedstrijd van de Warnsveldse Boys C6 tegen FC Zutphen C4 (mijn zoon Ahmed is één van de twee keepers van FC Zp C4, maar was die dag geblesseerd dus hij zat in de dug-out). Dit gebeurde er:

Tijdens het met mijn smartphone filmen van de wedstrijd – ten bate van een live stream, zodat thuisblijvers ook konden meekijken – ging even na half zes het alarm af van mijn salaat widget. Ik wist niet hoe ik het geluid kon afzetten zonder het filmen van de wedstrijd te onderbreken. Daardoor was de de gehele gebedsoproep (azan) te horen, tijdens het bekijken van de live stream én op het veld – terwijl de wedstrijd gewoon doorging. Kijk en luister:

bambuser.com/v/2614775#t=1525s

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.