zaterdag 18 december 2010

Dìt is mijn buurt

Sinterklaas is nog maar net terug in Spanje of mijn straat raakt in de ban van kerst. Eerder heb ik aandacht besteed aan hoe ik als moslim de geboorte van Isa (Jezus) zie, in de bijdrage Het Kerstverhaal, maar dan anders (8 december jl.). Vandaag nòg een ander verhaal: ik laat zien hoe mijn straat zich voorbereidt op kerst. Gezellig!

Gisteravond. Straatgenoten nemen buiten in de sneeuw een hapje en een drankje. Glühwein gaat er bij mij uiteraard niet in. Dat begrijpen ze prima! Ook de erwtensoep laat ik aan mij voorbij gaan. Maar dat mag de pret niet drukken! Na zo'n drie kwartier ga ik weer naar binnen, want Kiné krijgt het tè koud. Ahmed blijft buiten nog uren hangen en vermaakt zich prima!

Via bovenstaande YouTube video kun je kijken naar een verslagje van de afgelopen dagen: kinderen die creatief bezig zijn, de straat die versierd wordt en tenslotte wat beelden van het gezellig samenzijn van gisteravond.

www.youtube.com/watch?v=oIH2eiuV7aA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.