dinsdag 13 april 2010

Evolutie theorie


In Portugal worden werkdieren aangespoord door boerengezang dat is afgeleid van de azaan (de oproep tot het gebed); dat is althans de conclusie van de psycho-analyticus Cedrus Monte op zijn webpagina Lusitania: Land of Longing and Lament (zie afbeelding hierboven voor een fragment van deze pagina). Schoenmaker Monte, hou je bij je leest! roep ik in eerste instantie. Toch maar even luisteren, denk ik later.

Cedrus Monte lijkt een punt te hebben, met name bij de stembuigingen wanneer een noot lang wordt aangehouden. En hoor ik nu een paar keer de takbier (Allahoe Akbar) voorbijkomen? Hebben we te maken met een azaan in geëvolueerde vorm? Hoe dan ook, wanneer ik vrijdag a.s. de azaan hoor klinken vanaf de moskee in het centrum van mijn NEDERLANDSE stad (ja, Wilders, wij blijven hier) zullen incha Allah mijn gedachten even bij die hardwerkende boeren uit de Portugese regio Alentejo zijn.

"ORA ET LABORA"

www.youtube.com/watch?v=u1VWl4lUXG4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.