zaterdag 13 augustus 2005

Wird Tidiane


Dit verfomfaaide boekje dat ik van mijn schoonvader heb gekregen, beschouw ik als een erfstuk. Het staat vol met doa’s en zikr en bij het lezen daarvan denk ik in eerste plaats aan Allah, soebhana wa ta’ala, maar uiteraard denk ik dan ook met warmte aan mijn schoonvader El Hadji Maguette Birama Sarr. Daarom heb ik dit boekje online gezet [zie link onderaan deze bijdrage]. Jammer dat er betweters zijn geweest die, na plaatsing van een mededeling in het forum van Seneweb.com, mekkeren over details als "Nee, bij ons zeggen we daar-en-daar vijftienhonderd keer ‘Allah’ en niet duizend keer" (ik noem maar wat):

forum.seneweb.com/forum/viewtopic.php?t=13768

Oké, dit boekje heeft zo z’n gebreken, maar discussies aangaan over "Hoe vaak zeg je ‘Allah’ tijdens de zikr na het gebed?". Nee, da’s van de gekke… Aan Allah zijn geen limieten te stellen, want Hij is de Alomvattende: Al-Waasi’.

iimdl.blogspot.com/p/introduction-au-wird-tidiane.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.