woensdag 25 augustus 2004

Onze Oemma No. 1 eindelijk uit!

Gisterenmiddag valt op mijn deurmat dan eindelijk het eerste echte nummer van het maandblad Onze Oemma, “het leukste & leerzaamste blad voor kleine moslims”, opgezet door Anise Kemikbas-Nieuwpoort met hulp van een aantal moslimzusters.

Nou, mashallah, sabr hebben Anise en haar moslimzusters zeker wel! Vorig jaar ramadan 1424 verscheen het introductienummer en nu, bijna een (islamitisch) jaar later, is-t-ie er dan: Onze Oemma, in een oplage van 1000 stuks. Een blad met een glossy kaft en een kleurige inhoud. Puzzels, stripverhalen en ander vermaak worden evenwichtig afgewisseld met inhoudelijke stukken als het leren van een soera of het eerste deel van “Het leven van Onze Geliefde Profeet Mohammed, Allahs vrede en zegen zijn met hem”: dit alles op een heldere manier neergezet zodat het incha Allah de aandacht van de jonge lezers (of luisteraars indien ze door een ouder worden voorgelezen) vasthoudt. Mijn exemplaar van het introductienummer, zeg maar het ‘nul-nummer’, van Onze Oemma ziet er inmiddels wat beduimeld uit. Daarom kijkt mijn zoontje Ahmed nu zijn stralende ogen uit bij het zien van dit ‘eerste’ nummer. “Dat was lang geleden, hè papa?” zegt hij. Ik ben er gisteren niet aan toegekomen, maar vanaf vandaag incha Allah zal ik mijn kinderen voor het slapen gaan (weer) wat voorlezen uit Onze Oemma.

Voor meer informatie over Onze Oemma: www.onzeoemma.nl
web.archive.org/web/20040402014638/http://www.onzeoemma.nl


UPDATE : klik hier voor een gearchiveerde radio-uitzending van de Nederlandse Moslim Omroep over o.a. Onze Oemma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.