dinsdag 26 april 2005

Bij de tijd

Afgelopen weekend heb ik een tweedehands horloge op de kop kunnen tikken. Een Casio 871 DB-31 met vijf alarmfuncties. Inderdaad handig voor moslims, zo’n horloge! Om het instellen van verschillende alarmfuncties onder de knie te krijgen, pak ik mijn tijdenlijstje erbij en programmeer ik de tijden van de komende vijf gebeden. Het is reeds voorjaar dus de dagen worden steeds langer en de gebedstijden verschuiven. Handig dus om dagelijks de tijden van de komende gebeden in te voeren. Zo blijf je bij de tijd – voor je het weet is bijvoorbeeld het tijdstip van het nachtgebed na een week al weer zo’n vijftien minuten later…

Half mei wordt op basis van een bloedonderzoek en een ECG gekeken hoeveel Ritalin ik per dag moet gaan innemen. Die inname zal zijn op vastgestelde tijden. Dan zal ik mijn ‘nieuwe’ Casio moeten gaan gebruiken om de innametijden te programmeren. Wat een omschakeling! Laten we hopen dat ik dan, wanneer het alarm afgaat, gewoon mijn pilletje neem en niet automatisch de rituele wassing ga doen om vervolgens het gebed te verrichten en de inname te vergeten :-)))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.