woensdag 31 maart 2021

Het middelste gebed

Onderstaand koran-vers 2:238 kwam voorbij in mijn Muslim Pro-app (die gebruik ik voor de gebedstijden). Nooit geweten dat Hij veel belang hecht aan m.n. salaat-al-Asr, het namiddag-gebed (het 'middelste gebed'). Weer wat geleerd.

(zie onderstaande afbeelding) Ik heb gekozen voor de herfstbladeren als achtergrond omdat deze bladeren zich immers nederwerpen voor de Schepper. Net zoals ik me ter aarde werp tijdens het verrichten van één van de vijf dagelijkse gebeden (i.e. salaat). (wist je al dat de herfst mijn favoriete seizoen is? :-)



Trouwens, ik ben "jarig" vandaag. Het is precies 25 jaar geleden dat ik de geloofsgetuigenis (shahada) heb afgelegd en moslim ben geworden. Mash'Allah.

ما شاء الله



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.