zaterdag 24 november 2007

Al Hamdoulilah FM 91.0 Dakar via TunIn.FM?

Sinds kort heb ik voor een vast bedrag onbeperkt internet op mijn GSM. Handig voor RSS feeds van mijn favoriete websites (waar dan ook altijd het laatste nieuws bij de hand), checken van mijn email (via mijn ‘huis’ account), websurfen en ook webradio luisteren. Via TunIn.FM heb ik de beschikking over een aantal radiokanalen. Wanneer je voor het eerst luistert, gaat er een wereld voor je open. Gratis. Na een dag of wat afstemmen op TunIn.FM blijkt dat het 3,50 per maand gaat kosten.

"De opname in TunIn.FM is gratis voor het station en is te ontvangen door de TunIn.FM Members. [...] Wij zijn nu de capaciteit aan het uitbreiden om binnenkort weer nieuwe stations toe te voegen. Hiervoor hebben wij de link nodig van de streaming server waar de zender te ontvangen is." Aldus ene Wanjo Temkov van TunIn.FM in een email.


Ik kom op een idee. Er zijn vast genoeg moslims geïnteresseerd in een 24/7 kanaal dat alleen koranrecitatie uitzend (bij mijn weten bestaat zo’n kanaal nog niet in Nederland). Vandaag stuur ik TunIn.FM de link van deze Shoutcast webpagina met alle gegevens van Al Hamdoulilah FM 91.0 Dakar. Incha Allah kunnen we binnenkort via onze GSM’s of PDA’s naar online koranrecitatie luisteren (om hoge kosten te voorkomen dien je dan wel voor een vast bedrag onbeperkt internet te hebben). Ik hou je op de hoogte, incha Allah :-)

Meer informatie:
www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1900818
www.tunin.fm (PC)
wap.tunin.fm (GSM, PDA)
www.excaf.com/radios/alhamdoulilah/index.htm (webpagina Al Hamdoulilah FM)


UPDATE 14.25 UUR
TunIn.FM lijkt de Overtoom wel! Ik heb nu al een antwoord op mijn email over Al Hamdoulilah FM. Mash’Allah! Leuk om kennis te nemen van alle ontwikkelingen binnen TunIn.FM:
"Beste Abdulwadûd,

We zullen komende week onderzoeken hoe we aan je wens tegemoet kunnen komen.
Wat betreft de ontwikkelingen kunnen we daar wellicht in samenwerken. We spelen met het idee om meer van dit soort (zoals wij dat dan noemen; ) ‘doelgroepspecifieke’ diensten te ontwikkelen.
Ik kan me zo voorstellen dat we de mobiele telefoon (een zeer persoonlijk apparaatje) omtoveren tot een medium dat afgestemd is op de interesses van individuen (dat noemen we dan weer niche-targeting).
Daarbij richten wij (Mobilaria/TunIn.FM) zich in eerste instantie op de streaming media. Radiostations, podcasts en dat soort materiaal.

Dit doen wij gewoon zelf, maar staan dus zeker open voor suggesties zoals onderstaande.
Een stap verder zou zijn het aanbieden van een verrijkte portal met radiozenders rondom thema’s als geloof, maar ook radio uit het geboorteland van allochtone Nederlanders. Ik heb uit persoonlijke ervaring gemerkt dat het een diepe emotionele impact kan hebben wanneer mensen buiten of thuis toch in contact kunnen blijven staan met media uit eigen land en stad en in de eigen moedertaal. Het kan zelfs een kloof slechten.
Dat is waar wij ons in de komende tijd op gaan toespitsen. Mocht je nog tips hebben dan zal ik deze graag meenemen in onze visievorming.

Met vriendelijke groet en veel succes met de weblog!

Wanjo Temkov
TunIn.FM"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.