woensdag 27 september 2006

Go with the flow

Gisterenavond. Af en toe zijn mijn gedachten afgeleid, maar in het algemeen ga ik mee met de stroom van de tarawih. De ‘afsluiting’ waar ik het over had in mijn vorige log, is de recitatie van aya’s 285 en 286 van soera Al-Baqarah, krijg ik desgevraagd te horen van de jongen die de recitatie voor zijn rekening heeft genomen. Ik vertel hem dat ik 2:286 in mijn hart heb gesloten.
"Ken jij ‘m al uit je hoofd?" vraagt hij enthousiast.
Mash’Allah, dit doet me denken aan mijn begintijd als ‘verse moslim’: door de Nederlandse ‘vertaling’ te lezen van soera Ar-Rahmaan sluit ik deze in mijn hart en heb een tijdje later het geluk deze soera voor het eerst in het Arabisch te horen (zie deel 8 van mijn bekeringsverhaal).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.