dinsdag 19 oktober 2004

Kinderkoran?! (II)

Vandaag stuurde ik naar uitgeverij Bulaaq deze e-mail:

”Assalaamoe Aleikoem, Ik heb een voorstel en wil heel graag weten hoe uitgeverij Bulaaq daar tegenover staat: Zou het een optie kunnen zijn dat het boek Koranvertellingen ook verschijnt in een editie zonder illustraties? Op die manier kunnen ook mensen die moeite hebben met de afbeeldingen (van o.a. profeten) kennis nemen van de inhoud. Ondergetekende bijvoorbeeld heeft er moeite mee dat er illustraties in staan van o.a. Noach, Isa en Ibrahiem, maar ik wil wat graag kennis nemen van de inhoud van het boek zonder die illustraties tegen te komen. Ik begrijp wel dat de illustrator daar niet zo blij mee zou zijn, maar ik hoop wel dat hij voor mijn voorstel begrip kan opbrengen. Bij voorbaat dank voor jullie snelle reactie. Wassalaam, Abdulwadûd. www.abdulwadud.nl “

Minder dan een uur later kwam het antwoord:

“Aleikoem salaam,
Uw verzoek is het eerste van deze aard. Ik zal het serieus overwegen. Kijkt u zondag a.s. naar de uitzending van de NMO. Daarin wordt o.a. nader ingegaan op het afbeelden van profeten. Met vriendelijke groet, Joost van Schendel.
Uitgeverij BULAAQ Recht Boomssloot 69 1011 CW Amsterdam tel: +31 (0)20 428 75 01 fax: +31 (0)20 428 75 06 bulaaq@wxs.nl“

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.