donderdag 3 augustus 2006

Salaat op de camping (I)

Om even het hoofd leeg te maken, ga ik incha Allah voor een lang weekend bij mijn ouders logeren op een camping in Dwingeloo; daar hebben ze een seizoensplaats [zie foto hieronder]. Dá's lang geleden: Abdul die de nacht doorbrengt in een tentje. Gelukkig hebben mijn ouders een caravan met een voortent; nu maar hopen dat daar net genoeg ruimte is voor de verrichting van mijn vijf dagelijkse gebeden (salaat). De weersvooruitzichten zijn niet gunstig, dus salaat naast de tent is geen optie. Laat staan het publiek dat dat zou trekken. Aan de andere kant, het zou gewoon moeten kunnen, zo midden in de natuur Allah aanbidden, dá's goed voor de geloofsbeleving (daar dacht ik vroeger heel anders over). Incha Allah vergeet ik niet mijn printje van soera Ar-Rahmaan mee te nemen, om te midden van vogelgefluit eens aan mijn kennis van deze soera te werken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.