woensdag 7 maart 2012

Feestgebed geobserveerd

Eén van mijn hobby's is grabbelen in het archief kranten.kb.nl, meestal ten bate van mijn andere weblog Destijds. Oktober 2011: in het Algemeen Handelsblad van 16 april 1926 vind ik een foto van een feestgebed ter gelegenheid van Eid-oel-Fitr (Suikerfeest) in Woking, Surrey (UK).

Blijkt het dezelfde gebeurtenis te zijn als waar de website WijBlijvenHier! (en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet) het over had in een bijdrage d.d. 21 maart 2010: destijds (1926) zijn er ten bate van een bioscoopjournaal ook filmopnames gemaakt van precies hetzelfde feestgebed.

www.wijblijvenhier.nl/2340/newsreel-moslem-festival (21 maart 2010)

Nu ik eindelijk weer normaal kan bloggen, kan ik eindelijk de video inbedden waarin je de krantenfoto èn het bioscoopjournaal kunt bekijken. Bijzonder hoe belangstellende Britten het feestgebed gadeslaan :-)

www.youtube.com/watch?v=TBnbLom0McU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.