vrijdag 11 mei 2007

Slecht de taalbarrière!

"Slecht de taalbarrière!"
Zo’n oproep bereikt de doelgroep moeilijk, wanneer deze het niet kan lezen.
Toch doe ik een poging…

Laatst ben ik mij wezenloos geschrokken toen een aan astma lijdende Marokkaanse vrouw op leeftijd het volgende zei over haar Seretide discus (zie foto rechts). "Er niets in zit. Alleen voor leren goed ademen." Ja en amien zeggen wanneer je huisarts een verhaal houdt over wat hij zojuist heeft voorgeschreven terwijl je er niets van begrijpt? Dat kan je je leven kosten, zeg ik je!

Léér die Nederlandse taal, kan het niet bij een taal- of inburgeringscursus, vraag dan iemand in je directe omgeving of die iets voor je kan betekenen. Zorg goed voor je lijf. "En wanneer ik ziek ben, is het Hij Die me geneest" 26:80. Uiteraard. Maar draag wel zèlf je steentje bij, laat niet alles aan Hem over. Yàlla Yàlla Bay Sa Tool. Allah helpt alleen hen die zichzelf helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.