donderdag 3 mei 2007

Salaatoul Fatih (I)

Salaatoul Fatih (uit "Introduction au Wird Tidiane")
Lees eerst mijn log Faith & Fatih van 29 april jl.

Gisterenavond. Ik ben er eens voor gaan zitten. Het leren van de Salaatoul Fatih. Ik zou Abdulwadûd niet zijn als ik eerst de tekst van de Salaatoul Fatih zoals die bij mij bekend is, niet aan een grondig onderzoek zou onderwerpen. Ik pak het boekje Introduction au Wird Tidiane (Editions Hilal) erbij en sla het open op pagina 11 (zie afbeelding rechtsboven voor het fragment met de Salaatoul Fatih).

In het boekje heeft het Arabische schrift zo zijn mankementen en aan de genoteerde uitspraak (in een soort Frans-fonetisch) zitten ook wat haken en ogen aan. Dit lijkt mij geen goede basis om de Salaatoul Fatih te leren uitspreken.

Salaatoul Fatih www.deenislam.co.uk/dua/fatih.htm
Na wat googelen kom ik terecht op een webpagina van Deenislam.co.uk waarin de Salaatoul Fatih uitgebreid, in het Engels, wordt besproken. De versie die in het Arabisch wordt getoond (zie afbeelding links) wijkt iets af van de versie die ik ken (zie afbeelding bovenaan deze bijdrage) maar Deenislam.co.uk maakt wel melding van "another version". Dàt is nu de versie die ik ken. Helaas staat deze versie niet in het Arabisch op die webpagina, maar niet getreurd! Ik heb nu genoeg informatie om het Arabisch en de uitspraak van de Salaatoul Fatih uit het boekje "Wird Tidiane", te bestuderen. Ik ga ervoor, fi sabilillah, en hou je op de hoogte, incha Allah!

Via onderstaande YouTube player kun je luisteren naar de Salaatoul Fatih zoals uitgesproken door serigne Abdoul Aziz Sy ‘Dabaakh’, de in 1997 overleden kalief van Tivaouane, Senegal.

www.youtube.com/watch?v=bMVdD7Fq8g4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.