woensdag 7 juli 2004

Negenennegentig (VI)

“Maar papa, kan Allah dan ook alles ruiken?” Ik leg mijn kids weer uit over de negenennegentig Namen van Allah en Yande zit er vandaag bij, dus vragen te over.

“Maar Yande, Allah kan je met niets of niemand vergelijken: Bismillahi Rahmani Rahiem WA LAM YA KOELLAHOE KOEFOEWAN AHAD Sadaqallahoelaziem. [soera 112] Hij is niets of niemand in enig opzicht gelijk. Hij heeft dus geen neus.”

“Ja, maar je zei net dat As-Samie’ de Alhorende betekent: hij kan alles horen zonder oren. En je zei dat Al-Basier de Alziende betekent: hij kan alles zien zonder ogen.”

“Je bedoelt te vragen of Allah, soebhana wa ta’ala, ook kan ruiken zonder neus?”

“Ja.” Mashallah. Kinderen en hun onbevangen benadering van geloof! Mijn gedachten dwalen even af.

“Maar papa?”

“Eeeh, ja?”

“Hoe kan Hij nou ruiken zonder neus?”

Daar heb ik geen antwoord op. Ik sta nu echt met mijn mond vol tanden…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.