Afgelopen zaterdag: de eerste dag van de zomervakantie. Na het late ontbijt vraagt Ahmed of ik samen met hem “de negenennegentig namen wil doen”. Direct pakt hij de CD met daarop de Powerpoint-voorstelling “De 99 Schone Namen van Allah”: tijdens de zomervakantie wil hij nu ècht elke dag de asmaa-oel-hoesna leren. Overdàg, dat wel. Dan zitten we niet vast aan die door Ahmed zo vermaledijde deadline van half-acht-bedtijd en kunnen we er zo de tijd voor nemen.
Kiné komt er bij zitten. En wat schetst mijn verbazing? Ze let nu niet alleen op de kleuren van de schilderijen die de asmaa-oel-hoesna tonen, maar ook op de uitspraak van de namen. Elk schilderij is een link naar een IBERR-internetpagina met informatie over de betreffende naam; op die pagina laat ik dan Ahmed en Kiné op een ‘knopje’ klikken waarna de uitspraak van de betreffende naam te horen is. Vervolgens keren we dan weer terug naar de ‘diavoorstelling’ en volgen er weer een paar namen in vogelvlucht: als ik bij elke naam zou klikken èn op het schilderij èn op de aya-verwijzing zouden we járen bezig zijn. Waarmee Ahmed trouwens helemaal geen problemen zou hebben…
Zo wordt deze serie van weblogbijdragen met als titel ‘Negenennegentig’ incha Allah een beschrijving van een leermethode-in-wording. Alhamdulillah!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Zeg 't maar
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.