maandag 17 juni 2013

Weblogarchief bijna compleet (alleen het jaar 2012 nog)


De tussenpozen meegerekend ben ik nu al een half jaar bezig met het 'handmatig' overzetten van mijn weblogarchief. Get a life, Abdulwadûd! ;-)  Het jaar 2011 overzetten was een fluitje van een cent, want vanaf het moment van de verhuizing/migratie van Web-log.nl (van een TypePad- naar een WordPress-beheeromgeving) was mijn weblog slecht of niet bereikbaar. Vanaf de laatste week van augustus tot de laatste week van september van dat jaar was mijn weblog helemáal offline; om een cold turkey  te voorkomen (ja, bloggen lijkt soms een verslaving) vulde ik in die periode mijn 'Favorieten' kolom van Twitter met berichten: gebeurtenissen in het nieuws die mij bezig hielden. Berichten waar ik wat mee wilde doen, wanneer mijn weblog weer online zou zijn.

Uiteindelijk is het een nieuwsoverzicht geworden iimdl.blogspot.nl/2011/09/verhuizing.html waarin ik tweets aan elkaar rijg, met links naar de originele berichten (Storify, dat kende ik toen nog niet). Het overgrote deel van de tweets zijn afkomstig van de journalisten @HaraldDoornbos en @jenanmoussa en betreffen hun verblijf (augustus/september 2011) in Libië waar de revolutie destijds in volle gang was. Deze revolutie-tweets worden afgewisseld met andere actuele onderwerpen uit dezelfde periode, zoals daar zijn:
  • het overlijden van 'moslim Marcel' in Arnhem
  • een verwarde moslim die zich, in het Concertgebouw en in de aanwezigheid van koningin Beatrix, presenteert als Jezus, de Messias
  • het hoofddoekjesverbod op het Don Bosco College te Volendam
  • de overeenkomst tussen voetbalclub NEC en de nieuwe Libische vlag
  • Khalid Sinouh, reserve-keeper van PSV, die laat weten dat het wat hem betreft wel wat minder mag met al die 9/11-herdenkingen (hij krijgt een hoop shit over zich heen)
  • Han Kock die het in Langs De Lijn over Klein Duimpje [sic] en Goliath heeft #lol
  • de boerka-aanbieding van Feestkleding365.nl
  • de Troonrede en een bijzondere reactie uit Griekenland
Een mooie mix van groot nieuws (zie tweet bovenaan deze bijdrage) en klein nieuws (zie tweet onderaan). NB: de nieuws-mix zit vol 'dode links' maar is desondanks leesbaar gebleven door de vele tweet-citaten. Klik op onderstaande link om het te lezen:

iimdl.blogspot.nl/2011/09/verhuizing.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.