donderdag 13 juni 2013

Door @webstreepjelog en @SanomaNL zie ik dubbel

The continuing story. Nog steeds bezig met het 'handmatig' overzetten van mijn weblogarchief. Zoals je weet heb ik máánden geleden, vóór Weblog.nl de geest gaf, mijn weblog gedownload op mijn PC (webpagina's met meerdere bijdragen, bewaard als volledige html files met aparte mappen voor de afbeeldingen). Ben ik vandaag net aanbeland bij juni 2011: zijn vele weblogbijdragen vanaf nu dùbbel. Serieus. Van elke dubbel geplaatste bijdrage verschilt de vermelde tijd (van plaatsing) een uur met de ander. Zou de één de wintertijd hebben en de ander de correcte zomertijd, vraag ik mij direct af (zie mijn weblogbijdrage Voor @webstreepjelog en @SanomaNL is het altijd wintertijd van eergisteren). Nee, dus. Geen van de tijden is correct.

Alhamdulillah, ik heb het geluk dat mijn eerste weblogbijdrage van de maand juni over hemelvaartsdag gaat: een bijdrage met een vaststaande tekst die ik wel vaker plaats en dan het liefst om middernacht, wanneer de hemelvaartsdag begint. Zo wordt het checken van de tijd een peulenschil. Bijdrage abdulwadud.weblog.nl/geen-categorie/hemelvaartsdag-isra-miraj-buraq-islam is de originele weblogbijdrage en bijdrage abdulwadud.weblog.nl/geen-categorie/hemelvaartsdag-isra-miraj-buraq-islam-2 is het duplicaat.

Het geschiedde in die tijd dat web-log.nl zat te klooien met de categorieën: een weblogbijdrage kon aan meerdere categorieën verbonden worden, maar de - alfabetisch gezien - eerste categorie kwam in de permalink van de betreffende weblogbijdrage terecht. Lekker overzichtelijk #not. Vaak genoeg konden er, door de pré-migratie perikelen, nieuw te plaatsen weblogbijdragen zelfs niet aan een categorie verbònden worden, zoals bij bovengenoemde hemelvaartsdag bijdrage. Hieronder zie je het origineel en het duplicaat van die bijdrage (klik op een afbeelding voor een groter formaat).

abdulwadud.weblog.nl/geen-categorie/hemelvaartsdag-isra-miraj-buraq-islam
abdulwadud.weblog.nl/geen-categorie/hemelvaartsdag-isra-miraj-buraq-islam-2

Het origineel heeft als tijd van plaatsing 22.00 uur en het duplicaat 23.00 uur. Beiden zouden op 1 juni geplaatst zijn. Yeah right. Hemelvaartsdag 2011 was op 2 juni van dat jaar. "Voor christenen is het vandaag hemelvaartsdag" luidt de eerste zin van de bijdrage. Ergo: het origineel heeft de GMT tijd meegekregen en het duplicaat de wintertijd. Pfff. Wat ga ik nu doen? Bij het overzetten van mijn weblogarchief naar iimdl.blogspot.nl wil ik wel graag het overzicht bewaren. In de update van mijn weblogbijdrage Voor @webstreepjelog en @SanomaNL is het altijd wintertijd zeg ik het volgende:
"De archiefbijdragen die ik nog op mijn nieuwe weblog ga plaatsen geef ik gewoon de tijd van plaatsing mee die er voor staat in mijn persoonlijk weblog-archief. Incha Allah in de verre toekomst als mijn hoofd er naar staat kan ik dan alles in één keer verbeteren..."
Goed. Bij uitzondering corrigeer ik de hemelvaartsdag 2011 bijdrage naar 2 juni 00.00 uur. De archiefbijdragen die volgen geef ik de wintertijd mee, dat wil zeggen de tijd van het duplicaat (gemakkelijk te herkennen aan die "-2" achter de url). Incha Allah blijf ik zo het overzicht behouden en kan ik dan in de toekomst alle zomertijd-weblogbijdragen in één keer verbeteren. Zo waarlijk helpe mij Allah Almachtig :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.