dinsdag 11 juni 2013

Voor @webstreepjelog en @SanomaNL is het altijd wintertijd

Betreffende mijn oude weblog: ik kom er net achter dat door de afgelopen migratie van Web-log.nl (TypePad) naar Weblog.nl (Wordpress) de bij de zomertijd-weblogbijdragen vermelde tijden niet juist zijn; dat geldt in ieder geval voor de bijdragen die zijn geplaatst vóór die migratie. Hoe het zit met de bijdragen die, met moeite, geplaatst konden worden ná de migratie (dus ná augustus/ september 2011) en vóór mijn initiatief om over te stappen naar Blogspot (dus vóór medio december 2013) dat weet ik nu nog niet.

De tijdsvermeldingen zijn sinds de migratie namelijk altijd in wintertijd (blijkt nu). Mijn persoonlijk weblog-archief (de op mijn PC bewaarde webpagina's die ik heb gedownload vóór Weblog.nl de geest gaf) geeft  dus die wintertijd weer en dat is weer de informatie die ik overneem bij het stuk-voor-stuk verhuizen van mijn archief naar mijn nieuwe weblog, het weblog dat je nu bezoekt. Inmiddels ben ik nu bij maart 2011 voor wat betreft die verhuizing en dus laat ik het wel uit mijn hóofd om nu alle zomertijd-weblogbijdragen vanaf 2004 te gaan checken. Ik heb wel wat beters te doen.

Eén voorbeeld: wanneer mijn "verjaardag" als moslimbekeerling daar is, heb ik dat vaak herdacht middels een klein bericht, het liefst geplaatst vlak na middernacht op 31 maart (op 31 maart 1996 heb ik mij bekeerd). Zo plaatste ik ook op 31 maart 2011 om 00.16 uur een bericht, mèt de afbeelding van een taart.

En wat zie ik, nu ik vandaag bij die bijdrage in mijn persoonlijk weblog-archief ben beland? Ik zie een weblogbijdrage die geplaatst zou zijn op 30 maart 2011 om 23.16 uur met de volgende mededeling:
"Precies vijftien jaar geleden, 31 maart 1996, sprak ik de shahada (geloofsgetuigenis) voor het eerst uit. Ik ben jarig vandaag! Ook zin in een stuk taart?"
Jullie worden bedankt, @SanomaNL en @webstreepjelog. Jullie kunnen die taart in jullie gezichten krijgen.

abdulwadud.weblog.nl/nieuw_in_islam/vijftien-jaar-moslim-mashallah-verjaardag

UPDATE: De genoemde 'verjaardag' bijdrage heb ik op mijn nieuwe weblog iimdl.blogspot.nl gecorrigeerd naar 31 maart 00.16 uur. Later check ik de andere '31 maart' bijdragen. De archiefbijdragen die ik nog op mijn nieuwe weblog ga plaatsen geef ik gewoon de tijd van plaatsing mee die er voor staat in mijn persoonlijk weblog-archief. Incha Allah in de verre toekomst als mijn hoofd er naar staat kan ik dan alles in één keer verbeteren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.