woensdag 31 mei 2006

Tijaniyya.org

Bij deze wil ik je wijzen op het bestaan van de website Tijaniyya.org, niet te verwarren met


Ondanks mijn surftochten op het web heb ik de website Tijaniyya.org van de Tijani Broederschap van Tivaouane niet eerder ontdekt. Jammer, via deze website had ik de afgelopen viering van Mawloud (in Senegal bekend als de ‘Gamou van Tivaouane’) live kunnen volgen. Soit, we hebben nu in ieder geval een rijk Tivaouane video-archief. Tenminste, voor zolang het duurt. Want, gebaseerd op mijn eerdere ervaringen met Tivaouane websites (Zawiyatijaniyya.com, Latijaniya.org en Wakeurgui.com) vrees ik dat ook deze website geen lang leven beschoren is, omdat er is bij de makers van die websites veel onkunde is met betrekking tot zaken als bezoekcijfers, bandbreedte en de daaraan verbonden kosten. Het audio-intro van Tijaniyya.org (‘Bourde Dabakh 1′) en het geluid van de video ‘Chants2006′ zal ik tezijnertijd beschikbaar stellen via mijn weblog, om zo mijn verzameling van chants religieux tijanis uit te breiden.

Neem eens een kijkje op Tijaniyya.org. Door de taalbarrière zal je wellicht niet alles begrijpen, beschouw de video’s dan maar als een kijk op de couleur locale van de grootste broederschap in islamitisch Senegal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.