maandag 29 mei 2006

De kracht hebben

"Gezondheid is nummer één". Werk komt voorlopig op de tweede plaats bij yours truly. Wat mijn koppie doormaakt is een test van Allah soebhana wa ta’ala. Een test die ik niet kan doorstaan wanneer ik mij hypergemotiveerd op de zoveelste baan stort. Een test die ik eerst moet doorstaan wil ik weer aan werk gaan denken. Een test waarvoor ik incha Allah de kracht heb het te dragen.

Laa yoekallifoellâhoe nafsan illaa woes’ahaa, lahaa maa kasabat wa ‘alayhaa maaktasabat. "Rabbanaa laa toeagithnaa in nasienaa aw agta-naa. Rabbanaa walaa tahmil ‘alaynaa isran kamaa hamaltahoe ‘alaa allaziena min qablinaa. Rabbanaa walaa toehammilnaa maa laa taaqata lanaa bihi wa’foe ‘annaa waghfir lanaa warhamnaa. Anta mawlaanaa fansoernaa ‘alaalqawmilkaafirien." 2:286

Allah belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan. Onze Heer, en belast ons niet, zoals Gij degenen, die vóór ons waren hebt belast. Onze Heer, belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig. Gij zijt onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk." 2:286

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.