dinsdag 23 augustus 2011

Etnomarketing² : Lidl komt met eigen merk halal frikandellen (sprookje?)

Er was eens

Een uur of wat geleden heb ik boodschappen gedaan voor het avondeten. Mijn supermarkt heeft altijd wel dadels te koop, ter gelegenheid van de ramadan staan ze alleen wat duidelijker opgesteld in het gangpad (zie deze tweet). Tot mijn verrassing heeft mijn supermarkt ook eigen merk halal frikandellen (tijdelijk, naar later blijkt).

Hoe breng je halal etenswaren onder de aandacht zonder de negatieve aandacht te trekken van het islamofobe gespuis? Doe wat de Lidl heeft gedaan! Geef het product een ‘neutraal’ oosters tintje en refereer aan de sprookjes van Duizend-en-xc3xa9xc3xa9n-nacht. ”1001 Nacht, Kwaliteitsmerken van Lidl”

Tafeltje dek je, ezeltje strek je

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.